Bibliography‎ > ‎

Articles - Literature


Showing 56 items
Title Year
Sort 
 
Sort 
 
Title Year
"Hybrid Spaces in Antony and Cleopatra".  (2016) Shakespeare and Spaces. Theatrical Explorations of the Spatial Paradigm. eds Ina Habermann and Michhelle Witen. London: Palgrave Macmillan, 2016: 103-120. 
"Queen Margaret's Haunting Revenge: The Gothic Legacy of Shakespeare's Wars of the Roses".  (2014) Gothic Renaissance. A Reassessment. Eds. Elisabeth Bronfen, Beate Neumeier. Manchester: Manchester UP, 2014: 75-91.  
"Introduction".  (2014) Gothic Renaissance. A Reassessment. Eds. Elisabeth Bronfen, Beate Neumeier. Manchester: Manchester UP, 2014:1-13..  
"Die Kunst des Exils". (2013) Literatur und Exil. Neue Perspektiven. Hgs. Doerte Bischoff, Susanne Komfort-Hein. Berlin: De Gruyter, 2013:381-395. 
"Männliche Sammelwut, weibliche Neugierde: Blaubart's Wunde(r)kammer". (2012) Fabula. Journal of Folktale Studies. Vol. 53. 3/4. 2012:194-204. 
"Der Geodät des Bürgerkriegs".  (2011) Vorwort zu 'Geschichten aus dem Bürgerkrieg' von Ambrose Bierce. Zürich: Elster Verlag, 2011:7-21. 
"The Day after Battle. Much Ado About Nothing and the Continuation of War with other Means". (2011) Poetica. Zeitschrift für Sprach- und Literaturwissenschaft. 43 Heft 1-2. 2011:63-80. 
"Interrogating Light".  (2010) Interfacing Science, Literature, and the Humanities / Acume 2 Vol 2. Hgs. Elena Agazzi, Enrico Giannetto, Franco Giudice. Göttingen: V&R Press, 2010:167-182.  
"Pop Nacht. Andersens Spaziergang in einer Sylvesternacht (1829)".  (2009) Hans Christian Andersen und die Heterogenität der Moderne. Basel/Tübingen: A. Francke Verlag 2009; 117-131  
"Ripley's European Dream".  (2009) Es gibt kein größeres Verbrechen als die Unschuld: Zu den Kriminalromanen von Glauser, Dürrenmatt, Highsmith und Schneider. Peter Gasser, Elio Pellin und Ulrich Weber (Hsg). Zürich: Chronos 2009; 103-120. 
"Night and the Uncanny".  (2008) Uncanny Modernity. Cultural Theories, Modern Anxieties. Jo Collins and John Jervis (Hg.). Houndmills: Palgrave Macmillan 2008; 51-67. 
"Introduction".  (2008) Special Volume on Angels. Textus. English Studies In Italy XXI. (May-August 2008), co-authored with Alessandra Violi; 197-219. 
"Shakespeare's Nocturnal World".  (2008) Gothic Shakespeares. John Drakakis und Dale Townshend (Hgs). London/ New York: Routledge 2008; 21-41. 
"William Shakespeare, Hamlet (1600)".  (2008) Cornelia Herberichs und Christian Kiening (Hgs.). Literarische Performativität. Lektüren vormoderner Texte. Zürich: Chronos Verlag 2008; 373-387. 
"Pin-Ups and the Violence of Beauty".  (2007) The Body as Interface. Dialogues between the Disciplines. Sabine Sielke und Elisabeth Schäfer-Wünsch (Hgs.). Heidelberg: Universitätverlag Winter; 81-94. 
"Grenzgängerin mit intelligentem Pathos: Susan Sontag".  (2007) Susan Sontag. Intellektuelle aus Leidenschaft. Eine Einführung. Elisabeth Nöstlinger und Ulrike Schmitzer (Hg.), Wien: Mandelbaum Verlag 2007; 46-49. 
"Extimate Violence: Shakespeare's Night World".  (2007) Shakespeare Jahrbuch 2007. Gewalt und Terror. Bochum: Kamp Verlag; 132-146. 
"Der 'American Dream': Versprechen und Katastrophe eines Begriffs".  (2007) Antiamerikanisums. Zum europäisch-amerikanischen Verhältnis zwischen Ablehnung und Faszination. Georg Kreis (Hg.) Basel: Schwabe Verlag 2007; 83-100. 
“The Conspiracy of Gender: Hamlet’s and Ophelia’s Passionate Histrionics”.  (2004) Shakespeare Jahrbuch 140 , Theater der Leidenschaften (ed. Ina Schabert) (2004); 66-80. 
"Der Tod - Einige philosophische und ästhetische Bemerkungen." (2003) Vergänglichkeit erhalten? Bern: Bundesamt für Kultur, 2003:58-67. 
“Celebrating Catastrophe”.  (2002) Angelaki 7.2 (August 2002). Special Issue: Inventions of Death, ed. Roger Starling; 176-187. 
“Fault Lines: Catastrophe and Celebrity Culture”.  (2001) European Studies. 16. Special issue on “Britain at the turn of the twenty-first century,” hrsg. Ulrich Broich and Susan Bassnett. Amsterdam: Rodopi 2001; 117-139. 
“Gothic: Violence, Trauma and the Ethical”.  (2001) co-authored with David Punter. The Gothic. edited by Fred Botting. Cambridge: D.S. Brewer 2001; 7-22. 
“Virginia Woolf - ‘Ich wollte über den Tod schreiben, doch das Leben fiel über mich herein. “  (2000) Nun breche ich in Stücke. Leben, Schreiben, Suizid. Hg. Ursula Keller. Berlin: Vorwerk 8 2000; 29-50. 
“Die schillernden Transformationen der Anne Sexton”.  (2000) Nun breche ich in Stücke. Leben, Schreiben, Suizid. Hg. Ursula Keller. Berlin: Vorwerk 8 2000; 117-134. 
“Liebeszerstückelung. ‘Penthesilea’ mit Shakespeare gelesen”.  (2000) Kleist-Jahrbuch 1999, hrsg. von Günter Blamberger et.al. Stuttgart: Metzler 2000; 174-193. 
“Jacob’s Room.”  (2000) Einleitung zu Virginia Woolf, Jacob’s Room. In einer Ausgabe herausgegeben von Jeanette Winterson. London: Vintage 2000; xiii-xxi. 
”Venice - Site of Mutability, Transgression and Imagination”.  (1999) Venetian Views, Venetian Blinds. English Fantasies of Venice. Hrsg. Manfred Pfister und Barbara Schaff. Amsterdam: Atlanta Rodopi 1999: 129-145. 
“Performing Hysteria: Anne Sexton’s ‘Business’ of Writing Suicide”.  (1998) Writing: a Woman’s Business. Women, Writing and the Marketplace. Hrsg. Judy Simons und Kate Fullbrook. Manchester: Manchester University Press, 1998. 126-44. 
“Gustave Flaubert’s Emma Bovary and the Discourse of Hysteria”.  (1998) Nineteenth Century Prose 25.1. (Spring 1998): 65-101. 
“Dialog with the Dead: The Deceased Beloved as Muse”.  (1998) New Comparison 6/4 (1988): 101-18. Nachgedruckt in: Sex and Death in Victorian England. Hrsg. Regina Barreca. London: Macmillan, 1990. 241-59. 
“Nachwort”.  (1997) Lillian Hellman. Eine unfertige Frau. Autobiographie. Zürich: Elster Verlag, 1997. 255-76. 
“Romancing Difference, Courting Coherence: A. S. Byatt’s Possession as Postmodern Moral Fiction”.  (1996) Why Literature Matters. Theories and Functions of Literature. Michael Ahrens und Laurenz Volkmann, eds. Heidelberg: C. Winter. 117-35. 
“Wissenschaftler suchen ihre Autoren. A. S. Byatts Romanze Possession”. (1996) Wer sind wir? Europäische Phänotypen im Roman des zwanzigsten Jahrhunderts. Hrsg. Eberhard Lämmert und Barbara Naumann. München, Wilhelm Fink Verlag, 1996. 205-20. 
“Hysterie zur Darbietung bringen. Anne Sextons Geschäft: Selbstmord schreiben”.  (1996) Metis 10 (1996): 56-74. 
“‘Jerusalem was the Omphalos of Mortality’: Gender and Thomas De Quincey’s Hysteric Phantasies”.  (1995) News from Nowhere. Theory and Politics of Romanticism, 1995. 22-40. 
“Ein Gefühl des Unheimlichen. Geschlechterdifferenz und kulturelle Identität in Bharati Mukherjees Roman Jasmine”.  (1995) Multikulturalität, Tendenzen, Probleme, Perspektiven. Hrsg. Michael Kessler und Jürgen Wertheimer, 1995. 9-30. 
“The Perforated Text of Origins – Radcliffe Camera”.  (1995) Imprints & Revisions. The Making of the Literary Text, 1759-1818. Hrsg. Peter Hughes und Robert Rehder. SPELL. Swiss Papers in English Language and Literature (8). Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1995. 39-59. 
“Hysteria, Phantasy and the Family Romance – Ann Radcliffe’s Romance of the Forest.”  (1994) Women’s Writing. The Early Modern Period 1.2 (1994): 171-80. 
“A Sense of Strangeness: The Gender of Cultural Identity in Bharati Muhkerjee’s Jasmine."  (1994) Hrsg. Günther Blaicher and Brigitte Glaser. Anglistentag 1993 Eichstätt. Proceedings. Volume XV. Tübingen: Niemeyer, 1994. 176-92. 
“Entortung und Identität: Ein Thema der modernen Exilliteratur”.  (1994) Germanic Review LXIX.2 (Spring 1994): 70-8. 
“Rewriting the Family: Mary Shelley’s Frankenstein in its biographical/textual context”.  (1994) Frankenstein: Creation and Monstrosity. Stephen Bann, ed. Reaktion Books, 1994. 16-38. 
“Say your Goodbyes and Go: Death and Power in Fay Weldon’s Novels”.  (1994) Fay Weldon’s Wicked Fiction. Hrsg. Regina Barecca. University of New England Press, 1994. 69-82. 
“Weibliches Sterben an der Kultur. Arthur Schnitzlers “Fräulein Else”".  (1993) Die Wiener Jahrhundertwende. Einflüsse, Umwelt, Wirkungen. Hrsg. Jürgen Nautz und Richard Vahrenkamp. Wien/Köln: Böhlau Verlag, 1993. 464-80. 
“Exil in der Literatur: Zwischen Metapher und Realität”.  (1993) Arcadia 28.2 (1993): 167-83. 
“Lasciatemi Morir: Representations of the Diva’s Swan Song”.  (1992) Modern Language Quarterly 5.4 (1992): 427-48. 
“Pay as you go: On the Exchange of Bodies and Signs”.  (1992) Feminist Essays on Hardy: The Janus Face of Gender. Hrsg. Margaret Higonnet. University of Illinois Press, 1992. 66-86. 
“Perversion, Hysterie und die Schrift: E. A. Poes Berenice und die Tagebücher der Alice James”.  (1992) American Studies/Amerika Studien 37. [Themenheft “Die Konstruktion des Natürlichen”.] Hrsg. Klaus Poenicke und Renate Hof. 1992, 451-70. 
“The Vampire: Sexualizing or Pathologizing Death”.  (1991) Significance of Medicine in Modern German Culture. Hrsg. Vera Pohland und Rudolf Käser. Cornell Western Societies Papers, 1991. 71-90. 
“Death’s Liminality: With Reference to Vladimir Nabokov’s Prose”.  (1990) Proceedings of the XIIth Congress of the International Comparative Literature Association. Band 2. “Space and Boundaries”. München: Iudicium Verlag, 1990. 
“Cynthia Ozick”.  (1990) Kritisches Lexikon für Gegenwartsliteratur. Band 4, Lf. 21. Hrsg. Heinz Ludwig Arnold. Tübingen: Text und Kritik, 1990. 1-12.  
“Leichenhafte Bilder – Bildhafte Leichen. Zu dem Verhältnis von Bild und Referenz in Theodor Storms Novelle ‘Aquis Submersus’”.  (1989) Die Trauben des Zeuxis. Hrsg. Hans Körner. Hildesheim: Olms Verlag, 1989. 305-34. 
"Between Nostalgia and Disenchantment: The Concept of 'Home' in Jayne Anne Philips' Novel Machine Dreams".  (1988) Anglistische/Amerikanistische Beiträge 13/1 1988:17-27. 
“Wandering in Mind or Body: Death, Narration and Gender in Djuna Barnes’ Novel Nightwood”.  (1988) American Studies/Amerika Studien 33/1 (1988): 167-77. “Between Nostalgia and Disenchantment: The Concept of ‘Home’ in Jayne Anne Phillips’ Novel Machine Dreams”. Anglistische/Amerikanistische Beiträge 13/1 (1988): 17-27. 
“Die schöne Leiche: Weiblicher Tod als motivische Konstante von der Mitte des 18. Jahrhunderts bis in die Moderne”.  (1987) Weiblichkeit und Tod in der Literatur. Hrsg. Inge Stephan und Renate Berger. Köln: Böhlau Verlag, 1987. 87-115. 
“‘Scheherezade sah den Morgen dämmern und schwieg diskret’: Zu der Beziehung zwischen Erzählen und Tod in den Geschichten von Isak Dinesen”.  (1986) Skandinavistik 16/1 (1986): 48-62. [Englische Version, “‘Sheherezade Saw the Dawn and Fell Silent Discreetly’: The Relationship between Narration and Death in Isak Dinesen’s Tales”. Nordica 3 (1986): 153-75.] 
Showing 56 items